15 Ocak 2021 evde bakım maaşı yatan illerin listesi en doğru ve en güncel bilgiler gün içerisinde her yeni yatan il bilgisi bize geldiğinde güncellenecek haberlerimizle engelliler.net.tr okurlarına duyurmaya devam edeceğiz. 2021 Ocak ayı evde bakım maaşlarının hesaplara yatmasın da tüm illerimizde bir gecikme yaşanmamasını umarız.
Ocak 2021 evde bakım maaşı yatan iller listesi ay içinde evde bakım maaşları yatan il isimleri haberimiz içerisinde duyurulacaktır. 2021 Ocak ayı içerisinde yatacak olan evde bakım maaşları yatan illerin listesi günlük ve gün içerisinde gelen bilgilerle güncellenecek ve güncel yatan iller listesi okurlarımıza duyurulacaktır. Değerli evde bakım maaşı alan okurlarımız Ocak ayında yatacak evde bakım maaşlarının listesien güncel bilgilerle sitemizde her ay olduğu gibi bu ay da olmaya devam edecek, sitemizi takip ederek bakım maaşlarının sizin ilinizde yatıp yatmadığını takip edebilirsiniz. Eğer haberimiz içerisinde yer alan listede ilinizin ismi yoksa ve hesabınıza bakım maaşınız yatmışsa yorum kısmına hesabınıza bakım maaşı yattığını yazarak diğer bakım maaşı bekleyenleri bilgilendirebilirsiniz.
Ocak 2021 Evde Bakım Maaşı Yatan İllerin Listesi
2021 Ocak ayı evde bakım maaşları hesaplara yatmaya başladığında yatan illerin listesi burada yer alacak. Sitemizi ve haberlerimizi takip ederek, Bu ay evde bakım maaşları hangi illerde yattığını, yatan illerin isimlerini öğrenebilirsiniz.
1- Tokat
2- Bilecik
3- Uşak
4- Mersin
5- Konya
6- Van
7- Manisa
8- İstanbul
9- Ankara
10- Şanlıurfa
11- Aksaray
12- Şırnak
13- Sakarya
14- Zonguldak
15- Samsun
16- Karabük
17- Ordu
18- Diyarbakır
19- Bolu
20- Aydın
21- Kırklareli
22- Antalya
23- Isparta
24- Hatay
25- Afyonkarahisar
26- Kocaeli
27- İzmir
28- Bursa
29- Adana
30- Edirne
31- Kars
32- Muğla
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
46-
47-
48-
49-
Ocak 2021 Evde Bakım Maaşı Ne Zaman Yatmaya Başlar?
Site okurlarımızın ayın ilk günleri en çok sordukları soru ” evde bakım maaşları ne zaman yatmaya başlar? ” sorusu oluyor. Geçmiş ay bakım maaşları yatma düzenine göre evde bakım maaşları ayın ikinci haftası itibari ile yatmaya başlıyor. Bu ay içinde bakım maaşlarının yine ayın ikinci haftası itibariyle yatacağını tahmin ediyoruz.
EVDE BAKIM MAAŞI ALMA ŞARTLARI NEDİR?
En az %50 rapor olması, raporda “ağır özürlüdür” ibaresinin bulunması
Kişinin bakıma muhtaç düzeyde engelli olması (öz bakım ihtiyaçlarını tek başına karşılayamaması)
Kişi başı gelir sınırını aşmıyor olması
Yukarıda yer alan 3 şartı yerine getirenler bakım parası alabilir. Hemen yukarıda maddeler halinde sıraladığımız 3 maddenin anlaşılabilir olması için her bir maddeyi tek tek inceleyelim…
BİRİNCİ MADDE:
Madde de bakım parası alınabilmesi için rapor oranının %50 olmasının yanı sıra raporda “ağır engellidir” ibaresinin bulunmasının şart olduğunu belirtmiştik. Kişinin rapor oranı %80 olabilir ama raporunda ağır engellidir ibaresi yoksa bu kişi bakım parası alamaz. Örneğin böbrek nakli olmuş kişilerin rapor oranları yüzde 70 olmasına rağmen raporlarında ağır engellidir ibaresi olmadığı için bakım ücreti alamıyorlar.
İKİNCİ MADDE:
Bakıma muhtaç olma hali nedir? Çok basit anlatım ve tanımla bakıma muhtaç olma halini şu şekilde özetleyebiliriz. Kişinin öz bakım ihtiyaçları olan yemek yeme, tuvalet, banyo, kişisel temizlik ihtiyaçlarını bir başkasının yardımı olmadan yapamama haline bakıma muhtaç engelli yada “ağır engelli” denir.
ÜÇÜNCÜ MADDE:
Kişi başı gelir sınırı. Bakım ücreti alınabilmesi için kurum tarafından hane içi kişi başı gelir sınırı konulmuştur. Bu sınır her yıl asgari ücrete yapılan zamla birlikte güncellenir. Buna göre bakım parası almak için hane içinde kişi başı gelirin 2018 yılı içerisinde 967 TL’yi geçmemesi gerekiyor. Daha fazla bilgi için bakınız:
EVDE BAKIM MAAŞI ALMAK İÇİN NEREYE BAŞVURMAK GEREKİR?
Önceden bakım maaşı almak için sosyal yardımlaşma ve çocuk esirgeme kurumu il / ilçe müdürlüklerine başvuru yapılıyordu. Ancak değişen yasayla birlikte bakım maaşı almak için Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İl / İlçe müdürlüklerine başvuru yapılması gerekiyor.
EVDE BAKIM PARASI ALMAK İÇİN HANGİ BELGELER İSTENİR?
Aslında Aile ve sosyal politikalar bakanlığı il müdürlüğüne bakım maaşı almak için geldiğinizi söylediğinizde size istenen belgelerin neler olduğunu matbu bir formda vereceklerdir. Ancak biz ön bilgi olması açısından belgeleri yazalım.
Müracaatçının dilekçesi
T.C. Kimlik Numarası beyanı (Engelli ve bakıcının kimlik fotokopisi)
Engellinin Sağlık Kurulu Raporu
Talep Formu
Hane halkı kimlik bildirim formu (Μuhtarlıktan)
Engellinin 2 adet vesikalık fotoğrafı
Gelir Durumuna ilişkin beyan belgesi
Engellinin varsa öğrenim durumunu gösterir belge
Anne-babasının boşanma durumunda varsa boşanma kararı
Engellinin vasisi varsa, vasilik atanmasına ilişkin mahkeme kararı
Yatılı ve sürekli bakımı için resmi veya özel bakım merkezine yerleştirilecek olan; 18 yaşını tamamlamamış bakıma muhtaç engelli için ilgili mahkemelerden alınacak, koruma altına alınması ve bir bakım merkezine yerleştirilmesi kararı ile velayet altında değil ise vesayet altına alınması ve vasi atanması kararı; 18 yaşını tamamlamış olup akıl hastalığı veya akıl zayıflığı sebebiyle işlerini görememesi veya korunması ve bakımı için kendisine sürekli yardım gerekmesi ya da başkalarının güvenliğini tehlikeye sokması nedenleriyle kısıtlanması gerekli bakıma muhtaç özürlü için ilgili mahkemelerden alınacak, kısıtlanması ve bir bakım merkezine yerleştirilmesi kararı ile velayet altında değil ise vesayet altına alınması ve vasi atanması kararı.
BAKIM MAAŞINDA KİMLER BAKICI OLABİLİR?
Bildiğiniz gibi bakım maaşı bizzat engellinin kendisine değil ona bakan kişiye yani bakıcısına ödenen her ay ödenen bir sosyal yardım parasıdır. Bu parayı almak için yani bakıcı olmak için gösterilecek kişinin engelli vatandaşın akrabası olması şartı aranmaktadır. Örneğin komşunuz bakıcı olarak gösterilip bakım aylığı alamaz.
ENGELLİ OLMAYIP HASTA KİŞİLER BAKIM MAAŞI ALABİLİR Mİ?
Doğuştan yada sonradan engelli olmayıp ta örneğin sonradan kanser, felç gibi hastalıklar geçiren kişilerde bakım maaşı alabilir. Bu kişilerin bakım maaşı almaları için gerekli belgeler yukarıda anlattığımız şekildedir. Zaten toplumda bu maaş hasta bakım maaşı olarak da adlandırılmaktadır.
EVDE BAKIM MAAŞI HANGİ GÜNLERDE YATAR?
Evde bakım maaşının hesaplara yattığı tarih her il için ayrıdır. Bir ilde bakım maaşı her ayın 6. Veya 7. Günü yatarken başka bir ilde bu tarih ayın 15 i olabiliyor. Bakım maaşlarını yatma günleri için güncel haberlerimizi takip edebilirsiniz.
BAKIM PARASI BAŞVURULARI KAÇ AYDA GÜNDE ONAYLANIR?
Evde bakım parası başvuruları kuruma verilen evraklarda herhangi bir eksiklik yoksa 2-3 ay içerinde onaylanmaktadır. Ancak bu süre il den ile değişiklik göstermektedir. Büyük illerde ve başvuruların yoğun olması nedeniyle kurum yetkililerin evrakları incelemeleri, eve gelip denetim yapmaları bazen 3-4 ayı bile bulabilir. Ancak yoğunluğun az olduğu küçük illerde bu süre 1-2 ayla sınırlıdır.
EVDE BAKIM MAAŞI SORGULAMASI NASIL YAPILIR?
Bir çok okurumuz bakım ücreti başvurusunun kabul edilip edilmediğini sorgulayacağı bir İnternet adresi olup olmadığını çok sık soruyorlar. Böyle bir sorgulama yok. Ancak eğer bakım maaşı için başvurup, başvurunuz sonrası eve incelemeye gelen heyet sizden bakım ücretinin yatması için banka hesap numarası isterse bu sizin başvurunuzun kabul edileceği anlamına gelir.
BAKIM MAAŞIYLA İLGİLİ SIK SORULAN SORULAR
Bakıcının yada bakıma muhtaç kişinin sosyal güncesi varsa bakım maaşı alabilir mi? Her iki tarafın sosyal güvencelerinin olması bakım parası almaya engel değildir
Bakım ücreti için alınan raporu süresi bitince ne olur? Bakım maaşı almak için alınan rapor süreli rapor ise ilgili raporun süresi dolmadan yenileyip kuruma verilmelidir. Aksi halde alınan maaş kesilir
Bakıcı değişikliği nasıl yapılır? Bakıma muhtaç kişiye bakan bakıcıda değişiklik yapılacaksa eski ve yeni bakıcı kuruma giderek değişiklik talebinde bulunmalıdır.
Adres değişikliğini bildirmeli miyiz? Eğer adres değişikliği yapılacaksa değişiklik yapılmadan önce mutlaka kuruma bildirimde bulunmalıdır.
Bakıma muhtaç engellinin, hastanın vefatı halinde ne yapmalı? Olası bir vefat durumunda vefat edilen tarihten itibaren 15 gün içerisinde kuruma bakıma muhtaç kişinin vefat ettiği bildirilmelidir.